Máte svoj web, no s návštevnosťou to nie je až tak ružové? Nemajte strach, pretože nie ste jediní, kto zápasí s takouto situáciou. Stránku na internete dnes môže prevádzkovať doslova každý. Webhosting stojí vyslovene zopár drobných, alebo môže byť i zadarmo. Preto nie je divu, že online svet je preplnený množstvom webov. Konkurencia je teda vysoká, a aj preto mnohí ľudia nechcú o spolupráci s ostatnými prevádzkovateľmi webov ani len počuť. To je ale veľká škoda. Ak si totiž navzájom pomôžete, návštevnosť všetkých zainteresovaných môže stúpať rovnako dobre.
Pravdepodobne ste sa už stretli s výrazom linkbuilding. Ide o jeden z veľmi dôležitých nástrojov SEO optimalizácie. V preklade ide o budovanie, respektíve posilnenie postavenia vášho webu v internetových vyhľadávačoch. Jednou z metód, ktorá sa pri linkbuildingu využíva veľmi často a je zároveň i veľmi efektívna, je výmena odkazov . Tá prebieha v praxi tak, že jeden web odkazuje na ten druhý. Platí to samozrejme aj naopak.
Poznáme viacero spôsobov výmeny odkazov. Najjednoduchšou a zároveň najčastejšie využívanou, je takzvaná dvojcestná výmena. Aby ste lepšie pochopili, ako takáto výmena odkazov funguje, vysvetlíme si to na jednoduchom príklade. Povedzme, že prevádzkujete web zameraný na predaj kozmetických prípravkov.
V tom prípade by ste mali vyhľadať iné stránky, ktoré sa venujú napríklad tvorbe magazínov o kráse, píšu rady pre ženy a podobne. Oslovíte ich prevádzkovateľa. Ten na svoju stránku vloží text, v ktorom bude zakomponovaný odkaz na vašu stránku. To isté urobíte samozrejme aj vy. Vďaka tomu sa publikum vašej stránky prirodzenou cestou dostane aj na druhý web a naopak. Ako sme spomenuli vyššie, spokojní budú všetci, návštevnosť sa zvýši na oboch stranách, takže takáto spolupráca prináša len samé výhody. Ak teda ešte stále bojujete s tým, že konkurencia môže byť v niektorých smeroch aj partnerom, mali by ste svoj postoj čo najskôr prehodnotiť.