Vyhadzujete mesačne stovky eur za SEO optimalizáciu, no nevidíte žiadne relevantné výsledky? Možno nehráte podľa pravidiel toho, kto vo svete internetu vládne. Hovoríme samozrejme o Googli, ktorý je najpoužívanejší vyhľadávač. Ak teda chcete, aby vaše SEO Google Seolight bral do úvahy, musíte hrať podľa jeho pravidiel.
Budem sa venovať téme, ktorá je označovaná termínom Black Hat SEO. Ide o zakázané metódy optimalizácie. Práve Google, je na nich obzvlášť háklivý. Nehovorím to len preto, že som si o tom niekde prečítala. Ja, som si za SEO platila. To isté robil aj jeden známy, ktorý prevádzkuje web s prírodnými výživovými doplnkami. Nie je jeho vlastný, ale v podstate je v ňom zamestnaný ako správca webu. Preto mal na starosti aj takéto veci. Našiel si nejakú agentúru, ktorej platil nemalé peniaze, no ani po roku, sa nič nedialo. Dokonca ich e-shop klesol o nejaké dve miesta nižšie.
Najprv samozrejme netušil, kde môže byť problém. Potom sa však začal o túto tému trošku viac zaujímať a veľmi rýchlo pochopil, že daná agentúra asi nebude hrať fair play.
Poďme k tomu, čo by ste teda naozaj robiť nemali a ak zistíte, že to robí vaša agentúra, tak ju čo najskôr zmeňte.
- Texty prehustené kľúčovými slovami: Túto vec si všimnete veľmi jednoducho, čo platí aj pre Google a iné vyhľadávače. Ak sa v texte, ktorý má rozsah na jednu A štvorku, objaví dané kľúčové slovo dvadsaťkrát, tak je to zle.
- Nezmyselný obsah: Ide ako o obsah samotných článkov, tak o obsah webov, kde budú umiestnené pr články a odkazy na váš web. Na webovom magazíne, ktorý je zameraný na správy zo sveta showbiznisu, nemôže byť uverejnený článok o tom, ako sa účinne zbavíte vrások. Článok, ktorého nadpis aj celkový obsah, budú venované prírodnej kozmetike, nemôže byť vložený odkaz, ktorý smeruje na stránku, ktorá predáva autá.
- Neexistujúci web:Na webe musí pribúdať neustále aktuálny obsah a nie len spätné odkazy a pr články.